Důstojný vstup Abrexu do sezóny 2020 – nový model luxusního kabrioletu „1932 Škoda 860“ ve velikosti 1:43
Modelem vozu „1932 Škoda 860 Kabriolet“ ve velikosti 1:43 prokázal Abrex víc odvahy než kterýkoliv jiný výrobce modelů československých automobilů. Modely ikonizovaných vozů nedávné minulosti jako Favorit, Felicia, stopětka, erko nebo jiná auta, ke kterým nás pojí sentiment vzpomínek, mají úspěch skoro zaručený. Abrex ale tentokrát vsadil odvážně na automobil, který už nepamatují na silnici ani naši tátové, na honosnou a prestižní osmiválcovou Škodu 860.
Modely „1932 Škoda 860 Kabriolet“ si můžete objednat v eShopu Model Depo. Můžete si je také koupit v naší provozovně v Praze.
Nový model „1932 Škoda 860 Kabriolet“ dnes představí Abrex ve třech barvách v dalších týdnech přijde na trh ještě několik barevných verzí. Prodávat se začnou v e-Shopu Abrexu a e-Shopu Model DEPO. Model vyvinul Abrex ve spolupráci s Muzeem Škoda. Je vyrobený v provozech Abrexu v jihočínském Dongguanu a stojí 795 Kč.
Sledujte novinky a recenze kovových modelů na Facebooku Model DEPO.
Mladoboleslavský „Cadillac“
Model ve velikosti 1:43 reprezentuje špičku výrobního programu mladoboleslavské Škodovky, šesti až sedmimístný automobil amerického střihu, dlouhý kolem 5,5 metru a luxusně vybavený. Karosovala ho Škoda nebo tehdejší československé specializované karosářské firmy a základní provedení představovala limuzína nebo kabriolet, který jako model zhotovil Abrex. Číslo 860 v názvu vyjadřovalo 8 válců a výkon 60 koní, který ale představoval jen takzvaný trvalý výkon. Nejvyšší výkon řadového osmiválce s rozvodem SV o objemu 3880 cm3 činil až 70 koní.
Škoda 860 se ale dostala na trh v době vrcholící celosvětové hospodářské krize, která zasáhla Československo začátkem třicátých let. Tak luxusní reprezentativní automobil si tehdy mohl dovolit jen málokdo. Vyrobilo se proto jen asi 43 krásných luxusních vozů Škoda 860 v různém provedení. Hospodářská krize zároveň přiměla Škodovku, aby intenzivně začala vyvíjet lidové auto, ale to už je jiná kapitola.
Škoda 860 1:18 vs 1:43
Vznik modelu 1932 Škoda 860 ve velikosti 1:43 je v historii Abrexu svým způsobem jedinečný. Je to jediný model, který Abrex před více než deseti lety vyrobil v měřítku 1:18, ale dlouhá léta se s ním do série 1:43 nepočítalo. Původně totiž vedení Abrexu vycházelo z poptávky automobilky ŠKODA AUTO, která více než 10 lety požadovala model tohoto vozu pouze ve velikosti 1:18 s otevíracími dveřmi, kapotami a dalšími funkčními komponenty.
S uvedením modelu Škoda 860 ve velikosti 1:43 si Abrex strategicky počkal až na dobu, kdy se vyprodají všechny jeho velké modely v měřítku 1:18. To se stalo vloni, takže model „1932 Škoda 860“ ve velikosti 1:18 už bohužel nekoupíte ani na výjezdních akcích Abrexu. V každém případě měl Abrex při vývoji osmsetšedesátky v měřítku 1:43 výhodu. Všechna data a zaměřování z přípravy modelu ve velikosti 1:18 se dají použít i pro menší model 1:43. Z dat pro větší model připravíte menší model zpravidla snadnou. Opačným postupem to často nedopadne dobře.
I ve velikosti 1:43 byl ale vývoj modelu tak historického vozu náročný. Pro modely soudobých aut zpravidla stačí jediný kovový odlitek kompaktní karoserie. Pro model auta ze dvacátých a začátku třicátých let už potřebujete samostatné tělo karoserie, pak zvlášť blatníky a většinou i samostatný díl střechy a větší množství plastových dílů s náročným tvarováním. Abrex je jediným výrobcem, který takto investuje do výroby kovových modelů, které představují i automobily naší předválečné historie. Model „1932 Škoda 860 Kabriolet“ je toho nejnovějším příkladem.