Model „2001 Škoda Fabia I – ČRo 1 Radiožurnál – Kaden 1:43″– dokonalá náprava starých hříchů
Přesně po dvaceti letech se jak zjevení opět objevila limitovaná edice modelu 2001 Škoda Fabia I – ČRo 1 Radiožurnál. Vyrobil ho Kaden a zadání opět připravil stejný člověk, který pracoval v Českém rozhlasu. To není déjà vu, ale ani reedice modelu. Je to nový model rozhlasové Fabie, který nese jiná, znatelně menší loga Radiožurnálu, jiné státní poznávací značky a další odlišné detaily. A důvod? Zadavatel po dvou desetiletích zpytoval svědomí a nechal vyrobit model reportážního auta Radiožurnálu v autentické podobě. Po dvaceti letech tak neobjevila 2001 Škoda Fabia I – ČRo 1 Radiožurnál jako reedice někdejšího promo modelu, ale Kaden vyrobil model v autentické podobě skutečného reportážního vozu, který před dvaceti lety sloužil ve zpravodajství Českého rozhlasu.
Model 2001 Škoda Fabia I – ČRo 1 Radiožurnál – Kaden 1:43 si můžete objednat e-mailem na info@modeldepo.cz.

Sledujte novinky a recenze kovových modelů na Facebooku Model DEPO.
Proč vznikl model Škoda Fabia Radiožurnálu před 20 lety
Píše se rok 2001. Radiožurnál Českého rozhlasu je nejúspěšnější rozhlasovou stanicí v naší zemi. Radiožurnálu se podařilo ustát nástup soukromých rádií a stal se nejoblíbenější a nejposlouchanější zpravodajskou stanicí v České republice. A Radiožurnál vede šéfredaktor, který má z minulosti silnou vazbu na mladoboleslavskou škodovku a dostaly se mu do rukou tehdy nové, krásné modely Kadenu.
To je koktejl, ze kterého nemohlo vzejít nic jiného než model reportážního auta nejlepšího českého rádia v naší zemi, Radiožurnálu Českého rozhlasu. V roce 2001 ale vznikl především jako „promo model“, tedy model, který sloužil hlavně k propagaci zpravodajského rádia veřejnoprávního Českého rozhlasu. Propagační oddělení proto nechalo na modelech natisknout větší loga a na části modelů dokonce symboly dopravního vysílání Zelené vlny Českého rozhlasu.
Související: Kaden 1:43 – limitovaná edice Škoda Fabia – ČRo 1 Radiožurnál z roku 2001, která se nikdy nedostala do prodeje
Katalog: Série reportážních aut Českého rozhlasu ve velikosti 1:43

Nahlédnutí do kuchyně přípravy modelu – zadání pro výrobu modelu 2001 Škoda Fabia I – ČRo 1 Radiožurnál, Kaden 1:43, které pro společnost Kaden připravilo Model DEPO. Vycházeli jsme přitom z podkladů, které nám poskytl Český rozhlas, resp. ze zadání pro výrobu polepů reportážních aut Radiožurnálu z roku 2001. Model je vyrobený se souhlasem Českého rozhlasu, který poskytl copyright na použití svých historických log a korporátní grafiky.
Proč je nový model Škoda Fabia I – Radiožurnál jiný než před 20 lety
Tentokrát se píše rok 2021. Radiožurnál Českého rozhlasu se opět stal nejposlouchanější rozhlasovou stanicí v naší zemi. Kaden se v červnu 2021 po letech opět vrátil k výrobě kovových modelů aut a někdejší šéfredaktor Radiožurnálu začal provozovat společnost Model DEPO. To je koktejl, ze kterého nemohlo vzniknout nic jiného než nový model 2001 Škoda Fabia I – ČRo 1 Radiožurnál – Kaden 1:43.
V Kadenu se zachovaly matrice pro tampo print promo modelu rozhlasové Fabie, ale někdejší šéfredaktor Radiožurnálu se rozhodl napravit hřích z roku 2001 a zadat výrobu podle podoby skutečného reportážního auta Radiožurnálu z té doby. Díky Ing. Petře Sklenářové z Českého rozhlasu se podařilo dohledat původní zadání brandových polepů aut Radiožurnálu po roce 2000. Model DEPO podle nich připravilo grafické zadání. A díky spolupráci Model DEPO se společností Retro-auta se do výrobního programu Kadenu dostala nová, tentokrát autentická podoba modelu 2001 Škoda Fabia I – ČRo 1 Radiožurnál – Kaden 1:43.

Škoda Fabia I byla prvním reportážním autem, které Český rozhlas pro Radiožurnál zakoupil. Předchozí vozy Škoda Favorit a Škoda Felicia Českému rozhlasu zapůjčila a spravovala automobilka Škoda Auto výměnou za vysílání reklamy. Když ale došlo k omezení reklamního vysílání veřejnoprávních médií, rozhodl se Český rozhlas reklamní vysílání zcela „monetizovat“. Cenou za to bylo, že rozhlas začal provozovat svůj autopark vlastními silami.
Oficiální modely rozhlasových vozů – copyright a přesná podoba
Modely ze série reportážních vozů, které vyrobil Kaden a vyrobí Abrex a Model DEPO, vznikají na základě souhlasu Českého rozhlasu s užitím jeho historických log a korporátní grafiky. Takové modely jsou sběratelsky nejcennější, protože nejde o napodobeniny, ale o „oficiální“ modely. Nejde přitom jen o autorská práva Českého rozhlasu, ale také o kvalitu podkladů. Díky materiálům získaným v Českém rozhlasu i svědectvím lidí, kteří s nimi jezdili, odpovídá podoba modelů skutečným rozhlasovým autům.

Model 2001 Škoda Fabia I – ČRo 1 Radiožurnál, Kaden 1:43. Světle modré vlny na zadní části vozu zdobily jen auta Radiožurnálu a ČRo v Praze. Český rozhlas Brno a další regionální stanice ČRo používaly vlny v tmavomodré a tmavě červené barvě z loga ČRo.
Technologie tampo printu
Skutečné vozy Českého rozhlasu byly polepené barevnou samolepící fólií vyřezávanou strojově plotrem. Na modelech zmenšených v měřítku 1:43 by fólie působila hrubě, protože se její tloušťka nedá zmenšit ani dvakrát. Větší modelovosti dosahují vodní obtisky, ale i ty profesionálně tištěné parciálním lakem nejsou nejstabilnější. Pro úpravu prestižního modelu auta Českého rozhlasu proto zvolil Kaden profesionální technologii tampo printu.
ČTĚTE TAKÉ:
Katalog: Série modelů reportážních aut Českého rozhlasu ve velikosti 1:43
Další modely reportážních aut Českého rozhlasu je možné objednat na info@modeldepo.cz