Automobilka Packard a modely 1/43 (období do 2. světové války)
Začátky automobilky
Detroitská Packard
Toto období inspirovalo výrobce modelů Lesney, který v roce 1964 zařadil do své série
Karoserie Packardu z roku 1912 v červené bordó barvě s černou kapotou je klasickým typem landaulet, který se vyznačoval tím, že místo řidiče nebylo na rozdíl od zadní kabiny ještě kryté. Dávalo se tím najevo vyšší postavení majitelů. Řidič musel snášet nepohodu počasí, zatímco noblesní pán seděl v kryté části auta. Tyto vozy ještě připomínaly tvarem kočáry, ale ve dvacátých letech Packard stejně jako další automobilky rychle přešel k daleko progresivnějším tvarům karosérií.
Třicátá léta
Ve třicátých letech se stal Packard napevno vozem milionářů a hvězd. V Hollywoodu sice nebyl tak výstřední jako americké supersportovní vozy Duesenberg, ale působil o to solidněji. Firma také jako jeden z mála menších výrobců luxusních vozů přežila i velkou hospodářskou krizi začátku třicátých let.
Typickým představitelem této doby je 1930 Packard Victoria, který v měřítku 1/46 vyráběl Lesney pod číslem Y-15. Packard Victoria byl ve třicátých letech jedním z nejdražších automobilů v Americe. Lesney si zvolil za předlohu vůz, který na zakázku karosoval slavný americký návrhář Raymond Dietrich. Výroba upravených nebo zcela unikátních karosérií na zakázku byla ve třicátých letech u drahých značek velmi rozšířená. Tento Packard měl řadový osmiválec, který mu umožňoval dosáhnout rychlosti skoro 1938 Packard 120 C Touring Francouzský firma Solido vyrábí jako model v měřítku 1/43 čtyřdveřový 1938 Packard Sedan. Jde o typ Super Eight. Poháněl ho řadový osmiválec o objemu 5244 ccm s bočními ventily a Packard s ním dosahoval rychlosti Automobily Packard z tohoto období jsou také častou předlohou luxusních modelů 1/43 firem Brooklin, Western a dalších. Tyto modely se však mezi našimi sběrateli příliš nevyskytují, protože jejich cena stoupá od 100 dolarů výše. Alexandr Pícha