Nová 2020 Škoda Octavia IV ve velikosti 1:43 – slibný návrat Abrexu k modelům současných škodovek
Po dlouhé době více než pěti let přišel Abrex s modelem nového auta, které je v současném výrobním programu automobilky Škoda Auto. Vstoupil tak na pole, kde dominují mezinárodní výrobci modelů jako francouzský Norev a německý iScale, kteří za posledních pět let získali tendry na výrobu desetitisíců modelů pro automobilku Škoda Auto. Abrex jde proti této konkurenci čelem, bez závazků vůči Škodovce, ale i bez záruky toho, že od něj automobilky odebere tisíce modelů jako v minulosti. Jeho hlavní zbraní přitom má být promyšlený koncept, který umožní postavit na platformě nového modelu celý typový rejstřík vozů 2020 Škoda Octavia IV, od standardního sedanu, přes sportovní verzi RS po kombík Scout – tedy i verze, které konkurence zatím není schopná vyrobit.
Sledujte novinky a recenze kovových modelů na Facebooku Model DEPO.
Kvalita české výroby
Při výrobě nového modelu 2020 Škoda Octavia IV vsadilo vedení Abrexu především na své dodavatele a provozy v Česku. Všechny kovové a plastové odlitky se odlévají v českých provozech, naši výrobci model lakují, tamponují a v Divišově se nové octavie montují. Jediné, co se na nový model dováží z Číny, jsou plexi vitrínky a překvapivě také malé tenké samořezné šroubky, resp. vruty, které se v tak malém průměru v Česku nevyrábějí.
Rozhodnutí vyrábět model nové škodovky v Česku se může zdát kontroverzní, protože kvalita české produkce Abrexu zatím nedosahovala kvality modelů zadávaných do výroby v jihočínském Dongguanu. Ve srovnání s dosavadními modely Abrex „Made in the Czech Republic“ se ale kvalita nejnovějšího modelu 2020 Škoda Octavia IV zatím jeví z české produkce Abrexu jako nejkvalitnější.
Nové modely 2020 Škoda Octavia IV − Abrex 1:43 v e-shopu Model DEPO
Model působí na první pohled věrně vůči skutečnému vozu. Lak nové modelu nové octavie je souvislý a na prvních exemplářích čistý, netvoří „pomeranč“ jako na některých starších modelech vyrobených v Česku. Ostře řezaný design karoserie vozu Octavia IV je na kvalitu laku přísný, Abrex ještě trochu zápasí s tenkou vrstvou barvy na hranách modelu. Prioritou Abrexu je teď vybudování vlastní lakovny s technologií, která zajistí co nejlepší poměr mezi kryvostí barvy a co nejtenčí vrstvy laku, aby se nezalévaly detaily modelu.
Na prvních modelech čtyřkové octavie, například na kolech, jsou také ¨ještě patrné oblejší, slitější tvary plastového výlisku, než by odpovídalo ostrým hranám hliníkových disků kol. Modelovou propracovanost a tvarovou přesnost vstřikovaných odlitků chce ale Abrex dál zdokonalovat.
Slibná perspektiva promyšleného konceptu nového modelu Abrex
Hlavní koncepční výhodou nového modelu Škoda Octavia IV − Abrex 1:43 má být stavebnicový charakter karoserie, který umožní vytvářet všechny typové verze čtyřkové octavie a do budoucna snad i její plánovaný facelift. Klíčem jsou nárazníky modelu, které Abrex lisuje zvlášť a dodatečně je montuje na kovový odlitek karoserie. To není na modelech současných vozů s nárazníky v barvě karoserie obvyklé. Konkurenční výrobci Norev a iScale odlévají karoserii modelu v celku s nárazníky, protože je to výrobně i montážně levnější.
Abrex ale zvolil na první pohled dražší metodu, která mu ale umožní vyrábět a montovat na model nárazníky v různých tvarových kombinacích, ve který skládá mladoboleslavská automobilka Škoda Auto tvarově odlišné verze jako Octavia Active, Octavia RS iV, Octavia IV Combi Scout a další. Modely dalších atraktivních verzí čtyřkové octavie plánuje Abrex uvést na trh před Vánocemi a začátkem příštího roku.
Dostupnost a ceny
Vedení společnosti Abrex ujistilo, že modelů 2020 Škoda Octavia IV − Abrex 1:43 bude dostatek. Seženete je v obchodu Abrexu i v e-Shopu Model DEPO. Abrex posiluje své provozní kapacity a jeho velkou výhodou je nyní právě to, že vyrábí modely v Česku, takže by dodávky jeho modelů neměla poznamenat současná krize mezinárodní dopravy a nárůsty cen kontejnerové dopravy z Číny.
Cenu startovní řady modelů 2020 Škoda Octavia IV − Abrex 1:43 stanovil na 595 Kč, tedy níž než dosavadních 795 Kč pro nové edice modelů z Česka a Číny. Je to ale víc než 468 Kč, za které se v síti prodejců a v e-shopu automobilky Škoda Auto prodává model Škoda Octavia IV, resp. A8 − 1:43 od Norevu.
O něco dražší budou výrobně a materiálově náročnější verze modelu vozu Škoda Octavia IV, u kterých Abrex předpokládá větší náklady. Například až řádově vyšší ceny bude Abrex platit za speciální metalické laky akčních škodovek a také za malosériovou montáž menších edicí. Podle vedení Abrexu by se tak v závislosti na velikosti edice, cenách materiálů a nároků na montáž měly ceny různých verzí modelů Škoda Octavia IV − Abrex 1:43 pohybovat v rozmezí od 595 Kč až do 995 Kč. Cenu většiny modelů ale Abrex chce udržet na úrovni 595 Kč, v případě majákových verzí pak úměrně výš.
Benefitem za vyšší ceny nové modelové řady Škoda Octavia IV − Abrex 1:43 oproti konkurenci má být celá barevná škála výrobního programu skutečných octavií a hlavně typová variabilita. Abrex přitom plánuje, že bude držet krok i s očekávaným faceliftem skutečné Škody Octavia.
Speciální modely vozů Škoda, Tatra a dalších značek dostanete
v e-shopech Model DEPO / Chytré kostky a Model DEPO Shop .