Abrex precizuje modely 1977 Škoda 105 L a 1982 Škoda 120 L. Nové „užovky“ 1:43 jsou nádherné

Vývojáři v Praze cizelují poslední chyby při nastavení sériové výroby obou modelů ve výrobním provozu Abrexu v čínském Dongguanu. V centrále Abrexu v pražských Strašnicích prověřují vzorky všech barevných verzí „stopětek“ a „stodvacítek“, které budou vyrobené v první edici modelů. Kovové i plastové odlitky jsou finalizované a zbývá „jen“ doladit povrchové detaily.

Související: Předprodukční model Abrex „1977 Škoda 105 L – Veřejná bezpečnost“ ve velikosti 1:43

V této recenzi vám ukazujeme jeden ze vzorků modelu 1982 Škoda 120 L, který představuje novější verzi „užovky“ s oválnými světly, plastovými poklicemi a zadním minispoilerem. Díky otevřenému přístupu Abrexu se nám podařilo nahlédnout do kuchyně vývoje a získali jsme pár vzorků k prostudování.

Na tomto i na horním snímku zkušebního vzorku modelu inovované „užovky“ ze začátku osmdesátých let jsou patrné dvě základní chyby, které se nesmějí dostat do výroby. Na zadním čele vzorku chybí široká černá podélná lišta nad nárazníkem. A kliky dveří musejí být černé. Kola s černými plastovými kryty jsou v pořádku. Na tento „mezitypový“ facelift „užovky“ se montovaly před nástupem širší verze „M“, stejně jako plastový spoiler na víku motoru.

Oba modely „užovek“ jsou si velmi podobné tak jako nejstarší a nejnovější verze skutečných škodovek typu 742 v užším provedení z let 1976-1983. Abrex pro oba modely vyrobil unikátní odlitky karoserie. Odlitek modelu této novější karoserie se liší otvory pro černé plastové „kapsy“ na přední kapotě a otvory pro zadní spoiler. Model má také novější typ kol s černými kryty středů, masku s oválnými světly a dalšími faceliftové detaily.

Chcete dostávat informace o nových článcích na webu Model Depo? Přihlašte se ke sledování naší stránky na Facebooku.

Při pohledu shora je vidět nejen zadní spoiler, ale také černé plastové „kapsy“ na přední kapotě, které se montovaly dodatečně zpravidla až v prodejně. Podstavce obou nových modelů „užovek“ jsou novějšího typu, plošší.

Pro nás sběratele by takový jedinečný model byl neocenitelnou raritou. Z pohledu Abrexu jsou ale tyto vzorky předvýrobními „zmetky“, které je potřeba doladit tak, aby výsledné modely měly co nejautentičtější podobu.

Tento snímek ukazuje druhý model Abrexu − první verzi „užovky“, Škodu 105 L z roku 1976. V tomto případě jsou kliky dveří se stříbrnými krytkami správně.
Tyto vzorky z výroby Abrexu v Dongguanu už jsou opravené. Na rozdíl od předchozích vzorků jsou na nich už správné černé kliky dveří a černá lišta nad nárazníkem.

Oba modely Abrexu, které představují nejstarší a nejnovější provedení ˇužovky“, mají přijít do prodeje v létě 2019. Vše závisí na tom, jak rychle se podaří ve výrobě Abrexu doladit drobné detaily. Už teď je zřejmé, že je na co se těšit. Modely Abrex „1977 Škoda 105 L“ a 1982 Škoda 120 L ve velikosti 1:43 jsou opravdu krásně a věrně provedené a velmi věrně zobrazují nejrozšířenější typy škodovek ze sedmdesátých let.
__________

Následujte nás:

Alexandr Pícha

Editor studia Model DEPO, Miramis, s.r.o. Autor publikací Velká kniha o modelech MATCHBOX Models of Yesteryear 1956–1972 (s L. Mikšem) a Collector's Guide to MATCHBOX Models of Yesteryear 1956–1972 (s P. Lagnerem). Studio Model DEPO připravilo také oficiální katalog Abrex 2018/2019, propagační materiály pro FoxToys, grafiku pro Czech Auto Legends a další .materiály pro výrobce kovových modelů.