Volanty
Z modelů prvního výrobního období (modely Y-1A až Y-14a včetně-4B) byly prvními vozy, které se mohly pochlubit volantem, drobné Y-2A London Bus (vyráběn od r. 1956) a
Y-6A AEC (vyráběn od r. 1957).Jde o unikátní odlitky, které se liší konstrukčně i barevně. Y-2A má v sedačce zasazen monolitický odlitek řidiče s volantem, který byl lakován modrou, světle modrou a nebo černou barvou. Na rozdíl od Y-2A má Y-6A odlit jako jeden konstrukční díl volant, řidiče, sedačku a podlahu kabiny. Tento díl se jako celek zespod přinýtoval k odlitku karoserie a vždy byl lakován shodně jako celý model (modrý nebo šedý).
Prvé modely Yesteryear s volanty Y-2A a Y-6A Unikátní volanty Y-5A a Y10A
Modely Y-7A Leyland a Y-8A Morris nejenže neměly volant, ale nemají ani ve stylizované formě vyhotoven interiér což můžeme přičítat uzavřené konstrukci těchto modelů (pro osazení těchto detailů by bylo nutné modely skládat z více dílů).
V roce 1958 byly na trh uvedeny modely Y-5A Bentley a Y-10 Mercedes. Každé z obou autíček má unikátní volant, který zůstal až do ukončení jejich výroby bez povrchové úpravy.
Až do roku 1960 má tedy každý model svůj originální volant (je-li volantem vybaven).
S počátkem produkce druhé výrobní série Models of Yesteryear přichází první unifikace v podobě shodného volantu u Y-15A RR a Y-16A Spyker, později dostaly tyto volanty také Y-7B Mercer, Y-1B Ford T, Y-2B Renault, Y-3B Benz, Y-11B Packard a Y-14B Maxwell. Tyto modely mají volanty shodně lakovány s karosérií s výjimkou Y-7B a Y-11B, které měly volant pomosazený. U modelů Y-15A, Y-16A, Y-7B a Y-14B zůstal kovový volant až do konce jejich výroby.
Y-11B (typ1a) Y-7B (typ 1b) Y-7B (typ 1c)
Další typ celokovového volantu byl použit na modelech Y-5B Bentley, Y-6B Bugatti a Y-10B Mercedes. Tyto volanty byly bez povrchové úpravy a také zůstaly na těchto modelech až do konce jejich výroby.
Y-6B (vlevo typ 2b,vpravo typ 2a)
V roce 1966 byl uveden do produkce Y-13B Daimler, který jako první z řady Model of Yesteryear má volant vyroben z černého plastu. Výlisek volantu byl jedinečný (pět paprsků volantu,detail předstihové páky a pedály tvořily dohromady jeden konstrukční prvek), ale posloužil jako vývojová platforma pro následující typ čtyřramenného volantu (již bez ostatních detailů), který nahradil kovové volanty u modelů Y-1B, Y—2B, Y-3B a Y-11B (také Y-13B) a u zbývajících modelů druhého výrobního období vyráběných od roku 1967 byl doplňován již od počátku jejich uvedení na trh.
Y-13B(typ 3 pětiramenný a čtyřramenný)Y-1B (typ1c) Y-1B(typ 3)
Poslední úprava volantu, zkrácení sloupku, je na modelech Y-15B Packard Victoria, 16B Mercedes SS a Y-11C Lagonda, které jsou již předzvěstí dalšího období výroby Models of Yesteryear.
Y-11C(typ 4)
Přehled variant volantů na modelech vyráběných v letech1956-1972
typ | materiál | konstrukce | použito na modelech |
1a | kov | Naražený s přesahem na trn;malý polokulovitý střed-průměr náboje je větší | Y-15A, Y-16A, Y-2B, Y-7B, Y-11B |
1b | kov | Naražený s přesahem na trn;střed zesílen-s tlačítkem klaksonu | Y-15A, Y-16A, Y-2B, Y-7B, Y-11B |
1c | kov | Naražený s přesahem na trn;velký polokulovitý střed v šířce náboje | Y-15A, Y-16A, Y-1B,Y-2B, Y-3BY-7B, Y-11B, Y-14B |
2a | kov | Nýtovaný;malý polokulovitý střed-náboj přesahuje | Y-6B, Y-5B, Y-10B |
2b | kov | Nýtovaný;střed zesílen-s tlačítkem klaksonu | Y-6B, Y-5B, Y-10B |
3 | plast | Dlouhý sloupek | Y-1B, Y-2B, Y-3B, Y-11B, Y-9B, Y12B,Y13B a řada“C“ (mimo Y-11C) |
4 | plast | Krátký sloupek | Y-15B, Y-16B, Y-11C |
Pozn. Ostatní vozidla v tabulce neuvedená volant nemají.