Y-10A 1908 Grand Prix Mercedes
Měřítko 1/54 Rok výroby: 1958-62
Dostupnost: Už základní verze jsou většinou Scarce (vzácné) nebo Difficult (obtížně sehnatelné). Rare (raritní) jsou Y-10A v čistě bílé barvě.
Historie: Y-10A dokládal rostoucí modelovou úroveň řady Yesteryear. Byl detailněji proveden než předchozí model závodního britského vozu Bentley. Měl dokonce i řetězy náhonu zadních kol a až filigránsky provedený rám. Má také ojediněle řešený podvozek ještě bez kulatého nýtu, který začal Lesney používat až v roce 1960.
První velmi vzácná verze Y-10A-1 měla skoro čistě bílý odstín, zatímco všechny další byly stříkány krémově laděným barvou. Sedačky měly nejprve světlejší zelený odstín, který se pak změnil v sytěji zelenou. Tak jako u Y-5A také u Y-4B se vyskytlo i několik exemplářů s doplňky natřenými stříbrnou, nikoliv zlatou barvou.
Brzo po zavedení výroby Y-10A konstruktéři zesílili vnitřní boční výztuhu sedačky. Ta je u nemnoha prvních modelů jen asi jeden a půl milimetru tenká, zatímco u dalších zasahuje celou první polovinu vnitřku sedačky. Špatné zkušenosti s lámajícími se zadními rámy vedly konstruktéry Lesney k tomu, že po čase zesílili jejich zadní příčku z asi milimetrové tloušťky na skoro dvoumilimetrovou. Tyto novější verze jsou vzácné.
Krabičky: Y-10A měl postupně 3 typy krabiček B, C a D1. Starší typy krabiček B a C s černou perokresbou vozu na přední straně se liší pouze na boku. Box typu C má číslici v bílém kroužku a oproti typu B má navíc pod kroužkem napsáno 1908 Grand Prix Mercedes. Poslední typ boxu D1 má už kresbu automobilu na přední straně vybarvenou.
Nejnovější krabička D1 (zprava) ještě zdaleka nemusí představovat nižší hodnotu. I když nejstarší box typu B je samozřejmě také vzácný, nejnovější krabička D1 se u Y-10A Mercedes shání nejobtížněji.