Y-6D 1920 Rolls Royce Fire Engine
Měřítko 1/48 Roky výroby popisovaných variant: 1977–88
Elegantní Rolls Royce ve službách hasičů převzal spodek od staršího Y-7C Rolls Royce. model na tomto obrázku má hnědý žebřík s většími patkami. Žebřík se dá sundat a při montáži se nasazoval někdy obráceně a patky pak byly vzadu. |
Dostupnost: Výskyt jednotlivých verzí Y-6D Rolls Royce Fire Engine je přece jenom o poznání nižší než u běžných typů. Přesto není nedostupný a běžné verze v současné době ani nejsou výrazně dražší. Stupněm Very Rare jsou klasifikovány modely bez vymezujících svislých výstupků pro obtisk. Pokud se vám jej podaří získat i s bílým žebříkem, máte model Extremely Rare. Hodnocení Very Rare dostaly také modely s jasně červenými sedadly. Nižšími stupni vzácnosti Difficult a Scarce se označují modely s jinými než standardními koly. Další podrobnosti naleznete v bílé knize MICA.
Oba modely mají žebřík nasazen patkami dozadu. Starší verze vlevo s červenohnědým žebříkem a menšími patkami má o něco světlejší červenou barvu. Novější verze vpravo má již bílý žebřík s většími patkami a je tmavší. Malá válcová nádržka u blatníku má svůj původ u modelu Y-14B Maxwell. |
Barva modelu: jako hasičský vůz je Y-6C Fire Engine samozřejmě červený, u pozdějších verzí je odstín o něco tmavší. Poslední verze měly spodní díl lakovaný černě. Žebřík mají buď bílý, nebo tmavě hnědý, případně červenohnědý. Kola včetně rezervy bývají standardně pokovená zlatě, ale výjimečně se vyskytují i jiná. Na obou bocích je aplikovaná nálepka s nápisem BOROUGH GREEN & DISTRICT.
Poslední verze modelu měla spodní díl s blatníky stříkaný černě a dodávala se v hnědočervených krabičkách typu J. Žebřík býval bílý s velkými patkami. |
Skutečný 1920 Rolls Royce Fire Engine: Anglické vozy Rolls Royce se vždy vyznačovaly vysokou spolehlivostí a extrémní životností. Není tedy divu, že si je vybírali i jako základ pro přestavbu na vozy hasičské. Vůz pro „Borough Green a okolí“ byl podle textu na krabičce pořízen za 26 Liber a dalších 100 stála v roce 1933 přestavba u známé firmy Dennis. Toto vozidlo má pouze zadní brzdy, výkon motoru Firma Rolls Royce nikdy neuváděla, ale pohyboval se mezi 40 –50 koňskými silami. Ještě v průběhu druhé světové války sloužil tento exemplář jako zásahové vozidlo v Kentu.
text a foto Libor Mikš
Všechny texty a fotografie podléhají autorským právům a je možné je použít s uvedením linku na server www.diecast.cz u každé fotografie nebo citace. Jinak jen se souhlasem www.diecast.cz.
Následujte nás: