1996 Škoda Felicia – Český rozhlas – Abrex/Model DEPO 1:43, dokonalé provedení reportážního auta z 90. let
Model 1996 Škoda Felicia – Český rozhlas – Abrex/Model DEPO 1:43 reprezentuje reportážní auto, které dominovalo ve vozovém parku veřejnoprávního rádia ve druhé polovině devadesátých let. Automobilka Škoda Auto tehdy zapůjčila Českému rozhlasu několik škodovek. Zatímco tři felicie zpravodajství nesly logo ČRo 1 Radiožurnálu, dvě další felicie s logem mateřského Českého rozhlasu využívali pro reportáže a natáčení pořadů redaktoři stanic ČRo 2 Praha a ČRo 3 Vltava. A na základě podkladů z Českého rozhlasu nyní Model DEPO připravilo model jedné rozhlasových felicií ve věrné podobě, v jaké koncem minulého století vyrážela za reportážemi do celé republiky.
Model 1996 Škoda Felicia – Český rozhlas – Abrex/Model DEPO 1:43 je v prodeji
v e-shopu Model DEPO / Chytré kostky a v e-shopu Model DEPO Shop.
Spolupráce Model DEPO s Českým rozhlasem
Dokonale autentická podoba modelu 1996 Škoda Felicia – Český rozhlas v provedení Model DEPO vznikla na základě originální dokumentace z Českého rozhlasu. Při přípravě potisků na model použili v Model DEPO stejné grafické zadání, které v polovině devadesátých let Český rozhlas připravil pro automobilku Škoda Auto. Podle těchto grafických dat se v Mladé Boleslavi vyráběly polepy na felicie zapůjčené Českému rozhlasu. A stejné kódy barev a grafické rozkresy v křivkách, jen zmenšené na rozměr 1:43, použili v Model DEPO pro úpravu modelu Škoda Felicia od Abrexu.
Sledujte novinky a recenze kovových modelů na Facebooku Model DEPO.
Autentický a zároveň oficiální charakter modelu 1996 Škoda Felicia – Český rozhlas – Abrex/Model DEPO 1:43 je založený na souhlasu Českého rozhlasu, který získalo Model DEPO pro použití loga a designu ČRo na modely jeho reportážních aut. Model DEPO přitom zodpovídá Českému rozhlasu za správné zpracování historických podkladů- Na základě tohoto souhlasu Model DEPO připravilo podklady také pro výrobu modelů reportážních aut Českého rozhlasu v Abrexu a Kadenu.
Profesionální tampo print na modelech z dílny Model DEPO
Pro potisky na modelech 1996 Škoda Felicia – Český rozhlas využilo Model DEPO profesionální technologii strojového tampo printu. Tisk barvou přímo na model je nejpřesnější, barvy se tisknou v přesném odstínu Pantone a jsou odolné proti stárnutí. Tampo print je zároveň zcela vodě odolný a nehrozí jeho smršťování jako u samolepek nebo odlupování časem jako u méně kvalitních vodních obtisků. Tampo printem jsou na modelu 1996 Škoda Felicia – Český rozhlas natištěná loga i přední kapota. Na zadní kapotě je obtisk tištěný parciálním lakem a SPZ jsou tištěné na samolepícím vinylu a strojově řezané plotrem.
Mladoboleslavské SPZ na autech rozhlasu se sídlem v Praze
Na modelu rozhlasové felicie jsou i neobvyklé mladoboleslavské státní poznávací značky s písmeny MBS. Tato zvláštnost vychází z reálné předlohy. V devadesátých letech totiž automobilka Škoda Auto dlouhodobě zapůjčila Českému rozhlasu auta pro zpravodajství a publicistiku. Bylo to oboustranně výhodné. Veřejnoprávní rozhlas nemusel investovat do nových vozů, stačilo odvysílat sérii reklamních spotů, a pro mladoboleslavskou Škodovku to byla dvojí reklama – jednak ve vysílání nejposlouchanějšího rádia, ale hlavně byly její auta vidět u všech nejdůležitějších události v zemi. Škoda Auto přednostně servisovala rozhlasové škodovky přímo v mladoboleslavské továrně a dbalo se mimo jiné i na to, aby jezdily čisté jak nové.
Písmenná řada MBS byla unikátní i v systému vydávání státních poznávacích značek. Přestože v Mladé Boleslavi začátkem devadesátých let vydával dopravní inspektorát značky jako MBI až MBK, už v roce 1991 se objevila řada MBS, která poskočila v abecedě o mnoho dál. Značky mladoboleslavského okresu s koncovkou S (jako Škoda) si tehdy vyžádala pro své výhradní použití automobilka Škoda Auto. Používala je na vozech managementu a hlavně na testovacích, soutěžních i reklamních autech. Některé z těchto značek s písmeny MBS pro testovací škodovky byly dokonce přenosné.
Oblíbenější než volkswageny
Ve druhé polovině devadesátých let sloužilo v Praze současně asi pět vozů Škoda Felicia zapůjčených z mladoboleslavské Škody Auto. Tři byly určené pro čtyřiadvacetihodinový zpravodajský servis programu Radiožurnál a dvě pro vysílání a natáčení reportáží a pořadů dalších celoplošných stanic Českého rozhlasu. Několik dalších felicií zakoupil rozhlas i pro své další stanice.
V náročných podmínkách, kdy se na služebních autech každý den střídali redaktoři a redaktorky různého řidičského umění a naturelu, Škoda Felicia obstála. Ukázalo to zejména srovnání s vozy VW Polo, které tehdy Český rozhlas zakoupil na základě výběrového řízení. Felicie ze stejné cenové kategorie poskytovaly více prostoru, na základě zkušeností rozhlasových redaktorů vykazovaly lepší jízdní vlastnosti a po desítkách tisíc najetých kilometrů byly i spolehlivější. VW Polo byly podle rozhlasáků „drncavější“ a v autoprovozu si stěžovali, že se na karoseriích volkswagenů už po čtyřech letech začala v rozích objevovat koroze.
ČTĚTE TAKÉ:
Katalog: Série modelů reportážních aut Českého rozhlasu ve velikosti 1:43
Když se v náročných podmínkách osvědčily felicie zapůjčené z mladoboleslavské Škodovky, Český rozhlas ještě několik dalších zakoupil. V roce 1998 dostaly Radiožurnál a několik regionálních stanic vozy Škoda Felicia Combi. Ve druhé vlně získaly regionální stanice i kratší felicie s karoserií hatchback a Škoda Felicia také putovala k několika zahraničním zpravodajům Českého rozhlasu v Evropě. Ve skromných podmínkách Českého rozhlasu posloužila felicia i jako služební auto pro lidi z managementu. Po pěti až sedmi letech provozu je v Českém rozhlasu vystřídaly novější Škody Fabia první generace.
Údaje o modelu: 1996 Škoda Felicia – Český rozhlas – Abrex/Model DEPO 1:43
▪ Projekt a design: Model DEPO & Český rozhlas
▪ Katalogový kód: MDR-43-1, číslovaná edice
▪ Série: Rozhlasová auta
▪ Zdrojový model: Abrex 143ABS-709E
▪ Potisky na přední kapotě a bocích modelu: technologie tampo print
▪ Obtisk na zadním víku: parciální lak
▪ SPZ: plotrovaný vinyl
▪ Pozadí vitrínky: design Model DEPO, tisk Barko (Retro-auta) na karton 300g
▪ Přebal vitrínky: design Model DEPO, tisk na 300 g karton, matná laminace
▪ Kompletace setu: CAL & Model DEPO
▪ Cena 997 Kč
Model 1996 Škoda Felicia – Český rozhlas – Abrex/Model DEPO 1:43 dostanete
v e-shopech Model DEPO / Chytré kostky a Model DEPO Shop.