1996 Škoda Felicia – Český rozhlas – Abrex/Model DEPO 1:43, dokonalé provedení reportážního auta z 90. let

Model 1996 Škoda Felicia – Český rozhlas – Abrex/Model DEPO 1:43 reprezentuje reportážní auto, které dominovalo ve vozovém parku veřejnoprávního rádia ve druhé polovině devadesátých let. Automobilka Škoda Auto tehdy zapůjčila Českému rozhlasu několik škodovek. Zatímco tři felicie zpravodajství nesly logo ČRo 1 Radiožurnálu, dvě další felicie s logem mateřského Českého rozhlasu využívali pro reportáže a natáčení pořadů redaktoři stanic ČRo 2 Praha a ČRo 3 Vltava. A na základě podkladů z Českého rozhlasu nyní Model DEPO připravilo model jedné rozhlasových felicií ve věrné podobě, v jaké koncem minulého století vyrážela za reportážemi do celé republiky.

Model 1996 Škoda Felicia – Český rozhlas – Abrex/Model DEPO 1:43 je v prodeji
v e-shopu Model DEPO / Chytré kostky a v e-shopu Model DEPO Shop.

Jednoduchá, stylově čistá grafika je na model 1996 Škoda Felicia – Český rozhlas– Abrex/Model DEPO 1:43 nanášená ultratenkou vrstvou laku technologií tampo printu. Přímý tisk barvou na karoserii modelu metodou tampo print odolává jakékoliv vlhkosti a ani nejmenší detaily se časem neodlupují jako méně kvalitní vodní obtisky.

Spolupráce Model DEPO s Českým rozhlasem

Dokonale autentická podoba modelu 1996 Škoda Felicia – Český rozhlas v provedení Model DEPO vznikla na základě originální dokumentace z Českého rozhlasu. Při přípravě potisků na model použili v Model DEPO stejné grafické zadání, které v polovině devadesátých let Český rozhlas připravil pro automobilku Škoda Auto. Podle těchto grafických dat se v Mladé Boleslavi vyráběly polepy na felicie zapůjčené Českému rozhlasu. A stejné kódy barev a grafické rozkresy v křivkách, jen zmenšené na rozměr 1:43, použili v Model DEPO pro úpravu modelu Škoda Felicia od Abrexu.

Sledujte novinky a recenze kovových modelů na Facebooku Model DEPO.

Autentický a zároveň oficiální charakter modelu 1996 Škoda Felicia – Český rozhlas – Abrex/Model DEPO 1:43 je založený na souhlasu Českého rozhlasu, který získalo Model DEPO pro použití loga a designu ČRo na modely jeho reportážních aut. Model DEPO přitom zodpovídá Českému rozhlasu za správné zpracování historických podkladů- Na základě tohoto souhlasu Model DEPO připravilo podklady také pro výrobu modelů reportážních aut Českého rozhlasu v Abrexu a Kadenu.

Základem pro přípravu modelu 1996 Škoda Felicia – Český rozhlas jsou grafické podklady, které Oddělení marketingu ČRo v 90. letech zpracovalo pro automobilku Škoda Auto, kde se upravovaly felicie pro Český rozhlas. Na modelu je historicky druhé logo Českého rozhlasu, které veřejnoprávní rádio užívalo v letech 1996 až 2012.

Profesionální tampo print na modelech z dílny Model DEPO

Pro potisky na modelech 1996 Škoda Felicia – Český rozhlas využilo Model DEPO profesionální technologii strojového tampo printu. Tisk barvou přímo na model je nejpřesnější, barvy se tisknou v přesném odstínu Pantone a jsou odolné proti stárnutí. Tampo print je zároveň zcela vodě odolný a nehrozí jeho smršťování jako u samolepek nebo odlupování časem jako u méně kvalitních vodních obtisků. Tampo printem jsou na modelu 1996 Škoda Felicia – Český rozhlas natištěná loga i přední kapota. Na zadní kapotě je obtisk tištěný parciálním lakem a SPZ jsou tištěné na samolepícím vinylu a strojově řezané plotrem.

Mladoboleslavské SPZ na autech rozhlasu se sídlem v Praze

Na modelu rozhlasové felicie jsou i neobvyklé mladoboleslavské státní poznávací značky s písmeny MBS. Tato zvláštnost vychází z reálné předlohy. V devadesátých letech totiž automobilka Škoda Auto dlouhodobě zapůjčila Českému rozhlasu auta pro zpravodajství a publicistiku. Bylo to oboustranně výhodné. Veřejnoprávní rozhlas nemusel investovat do nových vozů, stačilo odvysílat sérii reklamních spotů, a pro mladoboleslavskou Škodovku to byla dvojí reklamajednak ve vysílání nejposlouchanějšího rádia, ale hlavně byly její auta vidět u všech nejdůležitějších události v zemi. Škoda Auto přednostně servisovala rozhlasové škodovky přímo v mladoboleslavské továrně a dbalo se mimo jiné i na to, aby jezdily čisté jak nové.

Všimněte si státní poznávací značky MBS 56-32 na modelu rozhlasové felicie. Pět vozů 1996 Škoda Felicia mělo stanoviště v Českém rozhlasu v Praze na Vinohradské 12, ale pražské SPZ nenesly. Auta zapůjčila pro Český rozhlas automobilka Škoda Auto, která jim zajišťovala veškerý servis. Nesla proto speciální mladoboleslavské SPZ s písmennou řadou MBS určenou pro testovací, soutěžní, reklamní a VIP vozy společnosti Škoda Auto.

Písmenná řada MBS byla unikátní i v systému vydávání státních poznávacích značek. Přestože v Mladé Boleslavi začátkem devadesátých let vydával dopravní inspektorát značky jako MBI až MBK, už v roce 1991 se objevila řada MBS, která poskočila v abecedě o mnoho dál. Značky mladoboleslavského okresu s koncovkou S (jako Škoda) si tehdy vyžádala pro své výhradní použití automobilka Škoda Auto. Používala je na vozech managementu a hlavně na testovacích, soutěžních i reklamních autech. Některé z těchto značek s písmeny MBS pro testovací škodovky byly dokonce přenosné.


Oblíbenější než volkswageny

Ve druhé polovině devadesátých let sloužilo v Praze současně asi pět vozů Škoda Felicia zapůjčených z mladoboleslavské Škody Auto. Tři byly určené pro čtyřiadvacetihodinový zpravodajský servis programu Radiožurnál a dvě pro vysílání a natáčení reportáží a pořadů dalších celoplošných stanic Českého rozhlasu. Několik dalších felicií zakoupil rozhlas i pro své další stanice.

V náročných podmínkách, kdy se na služebních autech každý den střídali redaktoři a redaktorky různého řidičského umění a naturelu, Škoda Felicia obstála. Ukázalo to zejména srovnání s vozy VW Polo, které tehdy Český rozhlas zakoupil na základě výběrového řízení. Felicie ze stejné cenové kategorie poskytovaly více prostoru, na základě zkušeností rozhlasových redaktorů vykazovaly lepší jízdní vlastnosti a po desítkách tisíc najetých kilometrů byly i spolehlivější. VW Polo byly podle rozhlasáků „drncavější“ a v autoprovozu si stěžovali, že se na karoseriích volkswagenů už po čtyřech letech začala v rozích objevovat koroze.

Pozadí vitrínky modelu 1996 Škoda Felicia – Český rozhlas – Abrex/Model DEPO 1:43 tvoří fotografie historické budovy Českého rozhlasu v Praze na Vinohradské třídě. O tuto budovu, o rozhlas a svobodu celého našeho národa se bojovalo v květnu 1945 a v srpnu 1968. Demonstrovalo se tu i v listopadu 1989, kdy tehdy Československý rozhlas získal nezávislost. Dnes odsud vysílají celoplošné programy Českého rozhlasu. V garáži s vjezdem z Balbínovy ulice tu parkovala koncem devadesátých let i tato reportážní felicia.

ČTĚTE TAKÉ:

Katalog: Série modelů reportážních aut Českého rozhlasu ve velikosti 1:43

Když se v náročných podmínkách osvědčily felicie zapůjčené z mladoboleslavské Škodovky, Český rozhlas ještě několik dalších zakoupil. V roce 1998 dostaly Radiožurnál a několik regionálních stanic vozy Škoda Felicia Combi. Ve druhé vlně získaly regionální stanice i kratší felicie s karoserií hatchback a Škoda Felicia také putovala k několika zahraničním zpravodajům Českého rozhlasu v Evropě. Ve skromných podmínkách Českého rozhlasu posloužila felicia i jako služební auto pro lidi z managementu. Po pěti až sedmi letech provozu je v Českém rozhlasu vystřídaly novější Škody Fabia první generace.

Vitrínka modelu 1996 Škoda Felicia – Český rozhlas– Abrex/Model DEPO 1:43 je balená do klasického přebalu/ rukávu Model DEPO z laminovaného kartonu.

Údaje o modelu: 1996 Škoda Felicia – Český rozhlas – Abrex/Model DEPO 1:43

▪ Projekt a design: Model DEPO & Český rozhlas
▪ Katalogový kód: MDR-43-1, číslovaná edice
▪ Série: Rozhlasová auta
▪ Zdrojový model: Abrex 143ABS-709E
▪ Potisky na přední kapotě a bocích modelu: technologie tampo print
▪ Obtisk na zadním víku: parciální lak
▪ SPZ: plotrovaný vinyl
▪ Pozadí vitrínky: design Model DEPO, tisk Barko (Retro-auta) na karton 300g
▪ Přebal vitrínky: design Model DEPO, tisk na 300 g karton, matná laminace
▪ Kompletace setu: CAL & Model DEPO
▪ Cena 997 Kč

Na zadní straně přebalu každého modelu 1996 Škoda Felicia – Český rozhlas – Abrex/Model DEPO 1:43 je štítek s pořadovým číslem modelu podle pořadí, v jakém byl zhotovený v Modelu DEPO.

Model 1996 Škoda Felicia – Český rozhlas – Abrex/Model DEPO 1:43 dostanete
v e-shopech Model DEPO / Chytré kostky a Model DEPO Shop.

Následujte nás:

Alexandr Pícha

Editor studia Model DEPO, Miramis, s.r.o. Autor publikací Velká kniha o modelech MATCHBOX Models of Yesteryear 1956–1972 (s L. Mikšem) a Collector's Guide to MATCHBOX Models of Yesteryear 1956–1972 (s P. Lagnerem). Studio Model DEPO připravilo také oficiální katalog Abrex 2018/2019, propagační materiály pro FoxToys, grafiku pro Czech Auto Legends a další .materiály pro výrobce kovových modelů.