Nové varianty Y-6B 1926 Type 35 Bugatti
Tak, jako mnoho jiných variant ostatních yesteryearů, vznikly i tyto použitím dílů určených pro jiné modely.
Pro Bugatti byl k montáži primárně určený pomosazený volant Vk2 s vymodelovaným středovým výstupkem a krátkými rameny. Na dvou dosud nezařazených variantách, které jinak odpovídají variantám 8 a 9, je ale použitý novější rovněž pomosazený volant Vk3 bez středového výstupku a delšími rameny určený především pro Y-10B Mercedes, později i na Y-5B Bentley (pro tyto modely byl však standardně stříbrně pokovený).
Dalo se předpokládat, že tyto varianty existují, alespoň v konečné fázi výroby červené Bugatti, jak je ostatně uvedeno ve Velké knize o modelech Matchbox Models of Yesteryear (Pícha, Mikš), v kapitole o volantech. Volanty Vk3 se ale vyskytly u bugatky dříve a tím pádem lze předpokládat, že se objeví další dosud neuváděné verze. Stejně jako se totiž u Bentley a Mercedesu vyskytují oba typy volantů, je tomu tak i u Bugatti. Všechna tři autíčka se vyráběla ve stejné době (Bugatti od 1961, Bentley od 1962, Mercedes od 1963) a někdy v průběhu roku 1964 došlo u prvních dvou z těchto modelů k postupnému nahrazování volantu Vk2 volantem Vk3. U Bentley změna volantu zhruba odpovídá přechodu na separátní odlitek chladiče (i když ještě několik novějších variant ma starší Vk2), u Bugatti přechodu na červenou barvu, resp. přechodu na bílou barvu přístrojové desky (Vk2 se i nadále montovaly až do konce). Mercedes měl sice od začátku volant Vk3, nicméně rovněž existují varianty s Vk2.
O tom, že zcela jistě nejde o náhodné chyby ve výrobě, svědčí fakt pomosazování obou typů volantů pro Bugatti a stříbrné úpravy volantů pro Bentley a Mercedes.
Collector’s Guide to Matchbox Models of Yesteryear zde.
Pavel Lagner