Model přelomové škodovky ’88 Favorit ve velikosti 1:43 je zas v prodeji. Abrex vydal první čtyři verze
Společnost Abrex splnil svůj slib a uvolnil v první polovině března do prodeje první verze nové edice modelů 1988 Škoda Favorit ve velikosti 1:43. Zatím ale nevytáhl své hlavní trumfy v podobě zcela nových verzí favoritů. V první várce sehráli roli „předskokanů“ dvě barevné reedice a jedna nebo dvě pozměněné verze „majákových“ modelů Škoda Favorit, které Abrex vydal už v předchozích letech. Další várky nových reedicí a zcela nových verzí legendárního Favoritu se zřejmě dají čekat v řádu týdnů.
Modely 1988 Škoda Favorit si můžete objednat v e-Shopu Model Depo. Můžete si je také koupit v naší provozovně v Praze.
První dvě majákové verze
První inovovanou verzí modelu by měla být 1988 Škoda Favorit v provedení Veřejná bezpečnost. O inovaci Favorita Veřejné bezpečnosti svědčily předprodukční modely, které Abrex ukázal na setkání se sběrateli v Muzeu autíček v Přísece. Měly tam jinou poznávací značku a jiný volací znak na střeše než Favorit v provedení VB z první edice. Ve hře ale může být i stejné provedení jako v minulé edici. V každém případě je tato verze Škody Favorit zajímavá. Většina lidí si dnes už myslí, že Favority sloužily v barvách Veřejné bezpečnosti jen za socialismu do roku 1989. S nápisy VB ale jezdily i po listopadové revoluci až do poloviny roku 1991. Až od června 1991 totiž československé ministerstvo vnitra transformovalo Veřejnou bezpečnost v Policii ČSFR a ČR.
Související článek: Předprodukční modely 1988 Škoda Favorit před vydáním nové edice
V novém provedení vydal Abrex model 1988 Škoda Favorit v imatrikulaci Policie České republiky z roku 1991. Ve starší edici vyšel vůz s novějším širokým majákem na rampě z roku 1994 a s „obyčejnou“ pražskou SPZ. Nyní Abrex vydává starší policejní verzi Favoritu z roku 1991 se starším kulatým majákem typu AZD500 a se speciální SPZ začínající písmenem B.
Dvě barevné reedice
Osvědčenými evergreeny jsou obě civilní barevné verze Favoritu, které vycházejí v reedici barev tmavá červená Apollo a světlá žlutá Mimóza. V těchto oblíbených barvách debutoval tehdy zbrusu nový model 1988 Škoda Favorit v měřítku 1:43 už v roce 2009 a Abrex teď opět vsadil na jistotu. Z prvních vzorků se zdá, že kvalita laku bude stejná jako na reedici modelů 1994 Škoda Felicia, se kterou přišel Abrex před dvěma měsíci. Tedy vcelku kvalitní, jen o trochu silnější hluboce lesklý lak.
V každém případě je 1988 Škoda Favorit ve velikosti 1:43 modelem klíčového auta mladoboleslavské Škodovky. Tato první škodovka s náhonem na přední kola byla vyvinutá ve velmi rychlé době tří let poté, co několik předchozích projektů skončilo nezdarem. Na přelomu osmdesátých a devadesátých let, po čtvrt století, vytlačila Škoda Favorit už beznadějně zastaralou koncepci „embéčka“ s motorem uloženým za zadní nápravou. Favorit zároveň předznamenal další vývoj Škodovky. Stal se nejmodernějším vozem socialistického bloku, po listopadu ’89 zvýšil atraktivitu mladoboleslavského AZNP před privatizací a byl výrobním programem, který si s mladoboleslavskou Škodovkou koupil koncern Volkswagen. Legendární Škoda Favorit tak předznamenala vývoj Škody Auto až do dnešní doby.
Jako model je 1988 Škoda Favorit věrně provedená a zatím v kvalitě předčí první model Abrexu vyráběný v Česku – příbuzný kombík 1993 Škoda Forman ve velikosti 1:43. Cena nové edice Favoritu je příznivá, Abrex dodržel stejnou cenovou úroveň jako v předchozí edici 1994 Škoda Felicia. Modely standardních verzí Favoritu ve velikosti 1:43 stojí 495 Kč a „majákové“ verze 545 Kč.
Tyto čtyři staronové modely Favoritu nejsou poslední připravovanou novinkou. V dohlední době přijde Abrex minimálně se dvěma dalšími podobnými várkami. Mají být mezi nimi i zcela nové verze modelu 1988 Škoda Favorit.