Abrex vrátil na scénu model „1994 Škoda Felicia – hatchback“ ve velikosti 1:43
Nové barvy, nové kombinace disků kol i reedice starých verzí, to vše přináší nová edice modelu Škody Felicia z devadesátých let, kterou dnes zčásti představí Abrex. Dva roky poté, co se vyprodala většina civilních verzí této oblíbené škodovky a týden poté, co ze skladu Abrexu zmizela její poslední verze v barvách hasičů, přichází na trh zbrusu nová várka těchto povedených modelů v měřítku 1:43.
Barev i verzí bude má být podle Abrexu víc než deset, na trh se budou dostávat po několika týdnech v postupných dávkách. A cena je příznivá, za civilní verze 495 Kč.
Modely 1994 Škoda Felicia si můžete objednat v eShopu Model Depo. Můžete si je také koupit v naší provozovně v Praze.
První vzorky nové série nasvědčují tomu, že formy Abrexu pro 1994 Felicii jsou stále v dobré kondici. Modely mají jasně se rýsující kontury „škvír“ dveří a kapot a také další komponenty jsou ve slušné kvalitě. Zcela novou verzí je 1994 Škoda Felicia v barvě Modrá arktická na „plechových“ discích kol. Tuto autentickou barvu stříkali v Mladé Boleslavi a ve Vrchlabí na Felicie i na pozdější „vlajkovou“ loď Škodovky, vůz střední třídy Škoda Octavia I. V první edici Felicií tuto tmavě modrou barvu Abrex nevyužil.
Sledujte novinky a recenze kovových modelů na Facebooku Model DEPO.
Identickými reedicemi jsou 1994 Škoda Felicia v barvách Červená rallye a Žlutá pastelová na „hliníkových“ discích kol. Hlavně u líbivé a prodejně úspěšné červené barvy je to reedice na místě. Téměř identická je také Felicia v barvě Zelená atlantická. Pozorný sběratel si všimne jediné odlišnosti oproti předchozí edici, kterou představují „plechové“ disky kol. Na zelených Feliciích ve velikosti 1:43, které vydal Abrex před čtyřmi lety, byla kola „hliníková“.
Nová edice modelů Abrexu představuje vůz, který byl poslední reminiscencí „předlistopadových“ škodovek a zároveň první škodovkou vyvinutou pod kuratelou koncernu VW. Svou koncepcí vychází Felicia ze Škody Favorit, která vznikla ještě za socialismu.
Velkou předností Škody Felicia z devadesátých let bylo to, že šlo o vůz třídy ušité na míru potřeb a ekonomického zázemí našich řidičů a jejich rodin. Tato škodovka byla podobně jako Favorit bytelnější a prostornější než jiné vozy prodávané tehdy za stejnou i vyšší cenu. Další typy škodovek jako Fabia a Octavia už musely respektovat rozdělení do tříd VW, byly tedy buď menší, a nebo naopak větší.
Hatchback Felicia dostal jméno po nádherném kabrioletu Škoda Felicia z let 1959-1964. Novější Felicia byla spolehlivá a dobře sloužila, ale její design nebyl na rozdíl od její slavné jmenovkyně příliš nápaditý. Přestože se vyrobilo 1 420 441 Felicií hatchback a combi, tedy stokrát víc než proslulých kabrioletů z šedesátých let, do historie Škodovky se už novější Felicia tak hluboce nezapsala. Pro dnešní sběratele ale tento hezký model představuje velkou dávku sentimentu, protože v těchto vozech většina z nás kdysi najezdila desetitisíce kilometrů.
______________